Skip to main content

en fråga?

• Jonny Persson
  • Författare till inlägg
Mer
29 apr 2014 12:54 #1473 av Jonny Persson
Svar från Jonny Persson i ämnet en fråga?
Nej Kent jag var inte secreterare vi det mötet det står det var Stefan :silly:
Men då är det alltså hcp 21,0 som är gällande då ?
Så man vet vad som gäller när man gör comeback

Please Logga in to join the conversation.

Mer
29 apr 2014 11:27 #1472 av Spiket
Svar från Spiket i ämnet en fråga?
Nu är jag ganska säker på att du var sekreterare även på detta mötet och att jag därmed kan hävda att ditt minne är bra men kort.................. B)

Öresund 2011-02-01

Årsmöte

§1 Till mötesordförande valdes Patrik Friberg/sekreterare Stefan Lewitas

§2 Till ordförande 2011 valdes Patrik Friberg, sekreterare/webb Stefan Lewitas samt kassör Marcus Johansson.

§3 Ett flertal nya spelare föreslogs och skall tillfrågas. Önskvärt är ett totalt antal om cirka 20 spelare.

Andreas, Mikael Gadd, Mikael Frid har eller har uppfattats som avhoppade.

Tre nya spelare föreslogs och antogs: Håkan Seth (hcp 18), Klas Roström (hcp 4) samt ev. Mikael Vahér (hcp 21).

Det beslutade även att spelare med högre hcp än 21.0 skall spela på hcp 21.0 under våra tävlingar inkl finalspelet.

§4 Spelschema enl följande:
Datum Plats
3/4 Öresund
9/4 Landskrona
17/4 Öresund (3 klubbor + putter)
24/4 S:t Arild

1/5 Öresund
7/5 Öresund
15/5 Vasatorp TC (Golf Digest, 700,- inkl. GF)
Individuell anmälan
21/5 Öresund
29/5 Öresund (dubbel greensome, lottade par)

4/6 S:t Ibb, Ven
11/6 Öresund19/6 -’’-
19/6 Romelåsen

30/7 Söderåsen

14/8 Öresund
20/8 Barsebäck
27-28/8 Final

Med reservation för ändringar.

§5 Årsavgift (betalas till kassören vid första omgången) och betting oförändrad. Böter om 100,- återinförs dvs. obligatorisk avanmälan till tävling senast måndag innan tävlingsdag. Ingen avanmälan och no-show = 100,- i böter!

§6 Gräns för spel om prispengar i final: startat i minst 6 tävlingar. Prispengar skall delas med 30% till vinnaren i grundspelet och 70% till finalen. 3 priser skall delas ut och fördelas 50% till vinnaren, 33% till 2:an och 17% till 3:an. Sponsorer till specialpriser är hjärtligt välkomna.

§7 KG undersöker om spel på Simons GC i Danmark, SL om spel på Kristianstads GK i Åhus.

§8 Patrik lägger upp en tråd för Ölbollsligan där vinnaren(?) bjuder alla finaldeltagare på öl. Detta innebär att eventuell ölboll ej utbetalas till spelarna i bollen under seriespelet (frivilligt). Ev. HIO- eller Albatross-görare bjuder alla finalspelare på Champagne under finalen.

§9 PF tackade SL för värdskap, golfmacka, chokladwienerbröd, kaffe samt tackade alla för visat intresse och ser fram emot att försvara vinsten 2010!

Vid protokollet
Stefan Lewitas

• Jonny Persson
  • Författare till inlägg
Mer
29 apr 2014 10:45 - 29 apr 2014 10:47 #1471 av Jonny Persson
Svar från Jonny Persson i ämnet en fråga?
Tack gubben det värmer :kiss: skall dock sägas att det var från röd tee :silly:
Men med bra puttning rädda man upp det :) behöver nog några runder till innan man ger sig på 18 hål men det närmar sig :woohoo:

Vill bara säga att Jag har varit sekreterare på samtliga möte efter jag varit med och vi har aldrig haft det uppe på tal på våra årsmöte så vitt jag vill minnas.

Med vänlig hälsning, Jonny
Last edit: 29 apr 2014 10:47 by Jonny Persson.

Mer
29 apr 2014 10:07 #1469 av Spiket
Svar från Spiket i ämnet en fråga?
Hej Jonny, det var med glädje jag såg din runda på banan igår och hoppas vi snart får se dig i startfältet igen.

Jag har en svag minnesbild att detta protokollförts på ett årsmöte men efter att jag tittat igenom samtliga tillgängliga har jag inte hittat någon anteckning om detta. Jag är trots detta benägen att hålla med dig och att det när du gick med fanns någon som hade just 21,0 i hcp(du hade ngt högre hcp) och att vi då bestämde att högsta exacta hcp fick räknas till 21,0. Detta just pga att ngn spelare i befintliga gänget hade detta hcp och att ändra i befintlig medlems förutsättning inte var ok.

Jag stödjer 21,0 och vill i vilket fall och oavsett vad vi slutligen, och inom snar framtid, kommer överens om att detta gäller för detta innevarande år och protokollföres på nästkommande årsmöte.

Hoppas ni som varit med sedan Jonny kom med oss och har någon som helst minnesbild av detta delar med er av vad ni har för uppfattning om det hela. Att jag ber dom som varit med sedan Jonny kom med (och då detta beslut togs) beror på att jag vet att det finns ett beslut och att det är det som just nu är intressant.

MVH/ Kenth

• Jonny Persson
  • Författare till inlägg
Mer
28 apr 2014 23:39 #1468 av Jonny Persson
en fråga? skapades av Jonny Persson
hallå boys har en liten fråga som fått lite olika svar på tänkte höra vad som gäller?
jag har hcp 20,7 idag pågrund av lite olika faktorer :angry:
är det så att det blivit ändrat att lägsta hcp är 18,0 när vi tävlar för när jag börja med dessa trevliga herrar var det 21 som var lägsta hcp!?
tack för svar